Joggare en sort för sig

Ja, nu har det hänt igen.
 
Joggare är fan en sort försig, dom flesta har fan inte lärt sig folkvett.
Man springer inte förbi en hund, det borde man lära sig för sitt eget bästa.
 
Jag var ute med Zorro på eftermiddags promenaden. Vi kommer gåendes på den smala trottoaren ( för där brukar det inte komma några joggare eller gåendes ) dom brukar hålla sig på cykel och gångvägen.
Vi har precis sagt hejdå till Jerry och fortsätter att gå upp för backen, det är mörkt ute och det kommer en hel del bilar. Lik förbannat så kommer det en joggare springades förbi oss, bakifrån utan att säga ett ljud. Det resulterar i att Zorro gör ett utfall. Och jag säger åt joggaren att man åtminstone kan säga till att man kommer. Om man nu vill springa förbi,så kan det inte vara så svårt att tjoa ,hosta eller bara göra lite ljud försig.
Joggaren fortsätter en bit bort och säger sedan något tillbaks. Stanna i stället och säg vad du vill,spring inte där i från.
 
Jag ska inte dra alla joggare över en och samma kant. Det finns dom som faktiskt saktar in och säger till att dom kommer.
Jag fick i alla fall lära mig när jag var liten att man inte springer förbi en hund. Tydligen så fick inte alla göra det.
 
Tack för mig. // Irriterad hundägare



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

hundenzorro.blogg.se

Här skriver jag om min hund Zorro!

RSS 2.0